POJEDYNCZE
Oferujemy pasy klinowe pojedyncze:
Wąskoprofilowe typu XPZ, XPA, XPB, XPC;
pasy wąskoprofilowe karbowane;
stosowane w napędach przemysłowych, gdzie niezbędne jest użycie pasa wąskoprofilowego, utrzymującego duże obciążenie;
od standardowych pasów wąskoprofilowych wyróżniają się większą mocą przy dużą prędkościach i przełożeniach;
posiadają koła pasowe o małej średnicy.
Pasy wąskoprofilowe karbowane typu SP:
są równomiernie prowadzone przez idealnie oszlifowane ściany boczne
obniżają poziom hałasu poprzez równomierne rozłożenie i redukcję naprężenia zginającego i termicznego
istnieje możliwość zastosowania do nich zewnętrznych napinaczy;
wytrzymałe na siły rozciągające i zginające dzięki zastosowaniu kordy „Flex-bonded", która jest niezwykle elastyczna;
odporne na obciążenia zmęczeniowe i uderzeniowe;
nawet w przypadku dużego poślizgu, nie ulegają samozapłonowi;
odporne na działanie wysokiej temperatury, światło słoneczne i ozon poprzez zastosowanie w nich mieszanki elastomerowej;
zgodnie z ISO 1813 są antystatyczne, mogą być stosowane w warunkach zawartych w dyrektywie 94/9/EC – ATEX.
Pasy wąskoprofilowe typu SP:
mają zaokrąglone rogi, wklęsłe boki i wypukłą górę;
redukują zużycie koła pasowego, dzięki równomiernemu kontaktowi z boczną powierzchnią koła pasowego oraz jednolitemu rozkładowi obciążenia;
odporne na trudne warunki zewnętrzne, w szczególności olej i ciepło, dzięki zastosowaniu powłoki Flex-Weave®;
wytrzymałe na siły rozciągające i zginające dzięki zastosowaniu kordy „Flex-bonded";
zgodnie z ISO 1813 są antystatyczne, mogą być stosowane w warunkach zawartych w dyrektywie 94/9/EC – ATEX.
Normalnoprofilowe typu Z, A, B, C, D
pasy klinowe owijane o profilu klasycznym, stosowane w przemyśle i rolnictwie;
bardzo wytrzymałe, odporne na wyoblanie i zniekształcanie elementów rozciągliwych, dzięki wypukłej górze;
nawet w przypadku dużego poślizgu, nie ulegają samozapłonowi;
redukują zużycie koła pasowego, dzięki równomiernemu kontaktowi z boczną powierzchnią koła pasowego oraz jednolitemu rozkładowi obciążenia;
odporne na trudne warunki zewnętrzne, w szczególności olej i ciepło, dzięki zastosowaniu powłoki Flex-Weave®;
wytrzymałe na siły rozciągające i zginające dzięki zastosowaniu kordy „Flex-bonded";
zgodnie z ISO 1813 są antystatyczne, mogą być stosowane w warunkach zawartych w dyrektywie 94/9/EC – ATEX.
ZESPOLONE
Oferujemy pasy klinowe zespolone:
wąskoprofilowe;
wąskoprofilowe karbowane.
Wąskoprofilowe:
wyróżnia je trwałość i wytrzymałość na duże obciążenia;
posiadają najwyższy współczynnik przenoszonej mocy;
odporne na negatywny wpływ środowiska i możliwe do zastosowania tam, gdzie nie sprawdzają się żadne inne pasy klinowe;
odporne na rozciąganie , dzięki zastosowaniu aramidowych kordów;
odporne na ścieranie i zużycie, jak również na ślizganie i siły ścinające przy granicznych obciążeniach (nie emitują nadmiaru ciepła), co gwarantuje zastosowanie podwójnej, twardej owijki z tkaniny;
odporne na olej i ciepło, dzięki zastosowaniu mieszanki gumy chloroprenowej;
UWAGA - w warunkach bardzo dużego obciążenia możliwy chwilowy poślizg bez zniszczenia pasa.
wąskoprofilowe karbowane:
zbudowane z kilku pasów klinowych połączonych bardzo mocną nakładką, gwarantującą stałą odległość pomiędzy pasami i zapobiegającą ewentualnemu wyginaniu się na boki;
gwarantują stabilne prowadzenie w kołach pasowych lub aplikacjach, bez nadmiernych drgań występujących w przypadku pasów pojedynczych, od których są wytrzymalsze;
wyróżniają się odpornością na drgania i łatwym montażem;
tłumią hałas dzięki idealnie płaskiej powierzchni górnej pasa;
odporne na działanie wysokiej temperatury, promienie słoneczne i ozon, ponieważ zastosowano w nich mieszankę elastomerową;
zgodnie z ISO 1813 są antystatyczne, mogą być stosowane w warunkach zawartych w dyrektywie 94/9/EC – ATEX.
PODWÓJNIE KLINOWE:
posiadają dwustronny profil klinowy;
odporne na trudne warunki zewnętrzne, w szczególności olej i ciepło, dzięki zastosowaniu powłoki Flex-Weave®;
wytrzymałe na siły rozciągające i zginające dzięki zastosowaniu kordy „Flex-bonded";
sprawdzają się w napędach, gdzie moc jest przekazywana zarówno z góry, jak i z dołu pasów (napędy serpentynowe).
SZEROKOPROFILOWE-WARIATOROWE:
sprawdzają się najlepiej w napędach o prędkości zmiennej (idealnie dopasowują się do rowka o zmiennej szerokości w kole pasowym);
na zamówienie w specjalnych rozmiarach;
odporne na zniekształcenia pasa na kole pasowym, zachowują dużą sztywność;
gwarantują niską temperaturę pracy, dzięki wcięciom, które rozpraszają ciepło;
zachowują dobrą elastyczność , co zapewnia karbowana powierzchnia;
odporne na zużycie (zachowują równomierny rozkład obciążenia);
cechuje je cicha i płynna praca, dzięki jednolitej strukturze i grubej warstwie podatnej;
ich walorem jest maksymalne dostosowanie prędkości.
WIELOKLINOWE:
stosowane w wielu gałęziach przemysłu;
wykorzystywane w napędach urządzeń użytku domowego, sprzętu ogrodniczego, jak również sprzętu medycznego;
mogą być stosowane jako pasy pojedyncze (różnorodne dzięki kilku dostępnym szerokościom zęba) bądź w formie rękawów (również w wielu szerokościach);
są elastyczne, odporne na pęknięcia i redukują temperaturę pracy, dzięki spłaszczonym żebrom;
zastosowano w nich nierozciągliwe kordy poliestrowe, dzięki czemu są odporne na obciążenia zmęczeniowe i uderzeniowe;
wpływają na polepszenie zdolności przenoszenia obciążeń na kołach pasowych o małej średnicy;
odporne na oleje i wysoką temperaturę (zastosowano w nich gumową masę elastomerową);
gwarantują stabilność pasa, dzięki zastosowanej formule wzmocnionego włóknem podkładu warstwy podatnej.
SEGMENTOWE TYPU HPC:
zaliczamy do nich pasy: PowerTwistPlus, NuTlink (zamienniki klasycznych pasów normalnoprofilowych) oraz SuperTlink (zamienniki klinowych pasów typu SP);
innowacyjna metoda przenoszenia mocy o unikatowej konstrukcji i prostym sposobie łączenia pasa;
posiadają doskonałe parametry zmęczeniowe oraz wytrzymałościowe, dzięki zastosowanemu do ich produkcji materiałowi kompozytowemu;
wpływają na obniżenie kosztów produkcji, ponieważ nie wymagają przerw w pracy.
Pasy PowerTwistPlus:
proste w montażu zamienniki gumowych pasów klinowych;
stosowane we wszystkich rodzajach napędów przemysłowych;
odporne na trudne środowisko pracy;
tłumią drgania;
oferowane opcje rozmiarowe - Z/10, 3L, A/13, B/17 i C/22.
NuTlink:
zamienniki pasów klinowych Z, A, B, C, D, (E i F);
stosowane do przenoszenia dużych obciążeń
sprawdzają się w napędach rewersyjnych oraz przy obciążeniach udarowych;
odporne na działanie olejów, wody (także w postaci pary) i środowisk abrazyjnych;
odporne na oddziaływanie temperatury (od -40°C do +100°C) oraz materiały ścierne.
SuperTlink:
zamienniki pasów klinowych SPZ, SPA, SPB;
stosowane do przenoszenia dużych obciążeń;
odporne na działanie olejów, wody (także w postaci pary) i środowisk abrazyjnych;
odporne na oddziaływanie temperatury (od -40°C do +100°C) oraz materiały ścierne.
OTWARTE Z METRA:
niewzmacniane pasy ogólnego przeznaczenia;
odporne na ścieranie i oddziaływanie lekkich związków chemicznych;
wyróżnia je elastyczna struktura;
pasy łączy się za pomocą spawania termicznego.
Pasy zębate:
JEDNOSTRONNIE ZĘBATE
Oferujemy pasy jednostronnie zębate:
Poly Chain GT Carbon;
Gumowe pasy synchroniczne o profilu zębów GT3;
Gumowe pasy synchroniczne o profilu zębów HTD;
Poliuretanowe pasy synchroniczne.
Poly Chain GT Carbon:
Poliuretanowe pasy synchroniczne z kordem węglowym, stanowiące alternatywę dla łańcuchów i przekładni zębatych;
stosowane w synchronicznych układach napędowych
przeznaczone do pracy w napędach o wysokim momencie obrotowym
zbudowane z lekkiej, odpornej na oddziaływanie związków chemicznych masy poliuretanowej;
materiały, wykorzystane do ich produkcji, zapewniają doskonałą przyczepność do kordu węglowego;
bezobsługowe, ekologiczne, gwarantują oszczędną pracę;
elastyczne, ale nie zmieniają długości pod wpływem nagłych obciążeń udarowych;
mogą przenosić duże moce, dzięki zastosowanym włóknom węglowym;
wytrzymują większe obciążenie niż pasy standardowe (mają zmodyfikowany, krzywoliniowy profil zębów odpowiednio rozkładający naprężenia);
są odporne na ścieranie i mają wydłużony okres eksploatacji, ponieważ ich zęby są pokryte powłoką nylonową.
Gumowe pasy synchroniczne o profilu zębów GT3:
stosowane w różnych gałęziach przemysłu (sprawdzają się w wysokowydajnych napędach stosowanych w obrabiarkach, przemyśle papierniczym oraz tekstylnym);
zbudowane z najnowocześniejszych materiałów, zaawansowane konstrukcyjnie (mieszanka z kordem wykonanym z włókna szklanego, elastomerowe zęby, podkład oraz nylonowe pokrycie);
trwałe i nie wymagające nakładów w związku z konserwacją;
odporne na zanieczyszczenia oraz zużycie pod wpływem tarcia (kordy są zabezpieczone przez elastomerowy podkład);
posiadają bardzo wysokie parametry wytrzymałościowe na zginanie i rozciąganie, dzięki spiralnie skręconemu członowi rozciągliwemu;
ich zęby są odporne na zużycie ze względu na zastosowanie nylonowego pokrycia o niskim współczynniku tarcia;
odporne na proces lakierowania (nie zawierają silikonu).
Gumowe pasy synchroniczne o profilu zębów HTD
Z uwagi na wydajność, trwałość i niskie koszty serwisowania, stosowane w przemyśle papierniczym i tekstylnym, jak również w napędach obrabiarek;
posiadają wydłużony okres eksploatacji oraz wysoką moc znamionową pasa, dzięki krzywoliniowemu profilowi zębów, wpływającemu na eliminację koncentracji naprężeń u ich podstawy;
powierzchnie zębów są zabezpieczone przez warstwę nylonu,
pas odpowiednio zazębia się z rowkami koła pasowego dzięki precyzyjnie rozmieszczonym i ukształtowanym zębom z elastomeru;
wytrzymałe, odporne na zginanie i rozciąganie z uwagi na zastosowany tu człon rozciągliwy;
odporne na zanieczyszczenia środowiska i zużycie powodowane tarciem, zabezpieczone podkładem elastomerowym;
dostępne podziałowe zęba - 8M i 14M (norma ISO 13050).
Poliuretanowe pasy synchroniczne:
z uwagi na mnogość rozmiarów i typów konstrukcyjnych, wykorzystywane są do wielu różnych zastosowań związanych z przekazaniem napędu, jak również liniowych;
są wydaje, oszczędne i gwarantują długi okres użytkowania;
niezwykle elastyczne i jednocześnie odporne na zużycie oraz obciążenia zmęczeniowe
stabilne i odporne na zaginanie, dzięki sztywnym poliuretanowym zębom
odporne na ścieranie z uwagi na poliuretanowy korpus, gwarantujący działanie układu bez gromadzenia zanieczyszczeń;
Rękawy Synchro-Power - niełączone i bezkońcowe rękawy ze stalowymi kordami.
Pasy Synchro-Power Long Length :
pasy z metra z kordami stalowymi, z aramidu lub stali nierdzewnej;
nie wywierają sił bocznych dzięki rozlokowanym równolegle do krawędzi pasa oraz idealnie prostopadle do jego zębów kordom;
w ofercie wersja o wzmocnionej konstrukcji i wydłużonym okresie eksploatacji, z tkaninami nylonowymi po obu stronach pasa.
PODWÓJNIE UZĘBIONE (dwustronny pas synchroniczny):
zbudowane z synchronicznego członu rozciągliwego, korpusu oraz precyzyjnie ukształtowanych elastomerowych zębów;
w ofercie w klasycznym profilu trapezoidalnym oraz z zębami o profilu GT;
przenoszą wysokie moce w napędach obracających się w przeciwnych kierunkach (wytwarzają dwukrotną moc znamionową);
cechuje je płynna praca i wysoka elastyczność;
posiadają bezpoślizgowy, cicho pracujący napęd i są odporne na przeskoki zębów;
po obu stronach zębów zastosowano w nich włókno nylonowe, które zabezpiecza przed skutkami tarcia.
OTWIERANE Z METRA:
stosowane do przenoszenia ruchu liniowego, precyzyjnego pozycjonowania oraz tak zwanych aplikacjach odwracalnych (w windach, drzwiach automatycznych, obrabiarkach, komputerach, sprzęcie biurowym);
wykonane z mieszanki gumowej, o kordach ze stali lub włókna szklanego, z nylonowym pokryciem zębów;
wyróżniają się tym, że łatwo tu otrzymać pas oczekiwanej długości.
PASY DO PRZENOŚNIKÓW:
Gumowe pasy synchroniczne do przenośników:
stosowane w przenośnikach w różnych gałęziach przemysłu;
najbardziej zaawansowane technologicznie;
zbudowane z mieszanki, elastomerowych zębów, podkładu oraz nylonowego pokrycia;
odporne na obciążenia uderzeniowe oraz poślizg zębów, co gwarantuje kord do przenośników;
wytrzymałe, odporne na rozciąganie i zginanie, ponieważ zastosowano w nich spiralnie skręcony człon rozciągliwy;
odporne na zanieczyszczenia oraz zużycie powodowane siłą tarcia dzięki zastosowaniu elastomerowego podkładu;
nylonowe pokrycie gwarantuje niski współczynnik tarcia, co powoduje wolniejsze zużycie zębów;
zgodnie z ISO 1813 są antystatyczne, mogą być stosowane w warunkach zawartych w dyrektywie 94/9/EC – ATEX.
Pasy synchroniczne dostosowane do obecności farb i lakierów:
Stosowane tam, gdzie używa się farb i lakierów, czyli przy produkcji AGD lub w przemyśle motoryzacyjnym;
odznaczają się wydajnością systemów przenośników ślizgowych i rolkowych pomimo ryzyka wystąpienia zanieczyszczeń;
spełniają rygorystyczne normy przemysłu samochodowego, zakazujące dostawania się jakichkolwiek zanieczyszczeń do produkowanych podzespołów;
cechuje je duża moc znamionowa pasa, osiągana dzięki dobremu rozkładowi naprężeń, na co wpływają precyzyjnie ukształtowane elastomerowe zęby;
odporne na zaginanie i rozciąganie, ponieważ zastosowany tu kord jest elastyczny i trwały;
mają optymalną wydajność i dużą dokładność pozycjonowania co umożliwiają odpowiednio rozlokowane zęby.
Pasy napędowe płaskie i taśmy transportowe:
PASY NAPĘDOWE PŁASKIE:
produkowane z trwałych, nowoczesnych materiałów, wysokowydajne pasy napędowe;
znalazły zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu m.in. tekstylnym i papierniczym;
są wysokoodporne na ścieranie;
zapewniają stałe i równomierne parametry pracy.
TAŚMY TRANSPORTOWE:
wykorzystywane w wielu dziedzinach przemysłu, w szczególności na liniach produkcyjnych;
w ofercie szeroki wybór taśm transportowych, wytwarzanych z różnego rodzaju materiałów, w zależności od późniejszego zastosowania i oczekiwań klienta.
PASY OTWARTE Z METRA:
wykorzystywane do przeładunku i podnoszenia dużych obciążeń np. w pionowym transporcie samochodów osobowych, jak również w wielopiętrowych magazynach;
stanowią alternatywę dla łańcuchów i lin stalowych.
Inne pasy
ROLNICZE:
stosowane w różnego rodzaju maszynach rolniczych;
producent: PIX SANOK OPTIBELT;
wersje jakościowe*:
- standardowa,
- wzmocniona,
- super.
*rozróżnienie na wersje dokonane zostało w oparciu o stopień zaawansowania czynników, które utrudniają pracę napędów klinowych (przenoszona moc, warunki otoczenia).
MOTORYZACYJNE:
są to pasy rozrządu lub układy chłodzenia silnika;
mają zastosowanie w różnego rodzaju pojazdach mechanicznych.
OKRĄGŁE:
są to niewzmacniane pasy przeznaczenia ogólnego;
wyróżnia je odporność na ścieranie, lekkie substancje chemiczne oraz elastyczna struktura;
łączone za pomącą termicznego spawania.
Koła pasowe i akcesoria:
Posiadamy bogatą ofertę kół pasowych oraz niezbędnych akcesoriów, wpływających na wydajną i bezawaryjną pracę pasów napędowych.
Doboru kół pasowych, zróżnicowanych pod względem kształtu powierzchni, dokonuje się w oparciu o rodzaj współpracującego pasa.
Oferujemy:
gładkie;
z rowkiem;
z rowkiem w poprzek obwodu.