33/ 879 15 80 / 509 940 530

Łożyska liniowe kulkowe obiegowe

Zwiń

Łożyska liniowe kulkowe obiegowe:

  • łożyska o kształcie tulei z kulkami, poruszającymi się w obiegu zamkniętym;

  • dostępne łożyska liniowe kulkowe obiegowe metryczne i calowe o konstrukcji:

- z pierścieniem zewnętrznym stalowym,

- z pierścieniem zewnętrznym z poliamidu z kulkami w stalowych prowadnicach;

  • oferowane serie wymiarowe:

- kompaktowa ISO 1 (montowane bez potrzeby osiowego mocowania),

- standardowa ISO 3 (mocowane w oprawach za pomocą pierścieni osadczych zewnętrznych);

  • średnice otworów - od 3 mm do 50 mm (kompaktowa), od 6 mm do 150 mm (standardowa).

Warunki stosowania łożysk liniowych kulkowych obiegowych:

  • przyspieszenie do 50 m/s2;

  • prędkość do 5 m/s;

  • temperatura pracy -20 +100°C.


W zależności od warunków pracy, dostępne również łożyska liniowe kulkowe obiegowe:

  • w wykonaniu samonastawnym, osiągające wychylenia kątowe w zakresie od -30° do +30° (stosowane tam, gdzie ciężko uzyskać dokładne wyosiowanie);

  • do zastosowań, gdzie występuje równocześnie ruch liniowy i obrotowy (o znacznie mniejszym niż standardowo zakresie średnic otworów);

  • łożyska, które mogą być stosowane w temperatura pracy od -30 do +200°C;

  • łożyska zdwojone (układ tandem);

  • łożyska z kołnierzami okrągłymi lubi kwadratowymi;

  • łożyska zdwojone z kołnierzami okrągłymi lub kwadratowymi.

Poza łożyskami, oferujemy inne elementy, w połączeniu z którymi można budować całe systemy prowadzenia liniowego:

  • wały;

  • podpory wałów;

  • oprawy z łożyskami;

  • kompletne systemu.

Prowadnice szynowe

Zwiń

Prowadnice szynowe:

  • przeznaczone do ruchu liniowego;

  • przenoszą obciążenia poziome i pionowe;

  • łączą szyny i wózki w sposób dostosowany do oczekiwań klienta;

  • posiadają pięćdziesięciokrotnie mniejszy współczynnik tarcia, niż prowadnice konwencjonalne;

  • kulki zamontowane są między szyną a wózkiem i pozostają w ciągłym ruchu, co pozwala osiągnąć nieograniczoną długość przesuwu i precyzyjny ruch liniowy;

  • wszystkie elementy serii (szyna, wózek, wyposażenie dodatkowe) mogą być ze sobą modułowo łączone, a co za tym idzie nadają się do różnych zastosowań.

Stoły z napędem i bez

Zwiń

Stoły z napędem i bez:

  • są elementem systemu pozycjonowania, złożonego z podstawy i części przesuwnej;

  • część przesuwna to wózek lub sanie, które w opcji z napędem poruszają się za pomocą śruby pociągowej (wyposażonej w pokrętło z noniuszem lub korbę obracaną ręcznie) lub silnika liniowego;

  • należą do szerokiej gamy wyrobów, obejmujących przykładowo kompaktowe wózki bez napędu, jak również wieloosiowe systemy z silnikiem liniowym.

Śruby kulkowe i wałeczkowe:

Zwiń

Śruby kulkowe i wałeczkowe:

  • zespoły śrub tocznych składają się z wału śruby i nakrętki;

  • przekształcają ruch obrotowy na prostoliniowy, dzięki czemu przenoszą obciążenia.


Wyróżniamy śruby:

  • toczne kulkowe:

- w obiegu zamkniętym pomiędzy nakrętką a wałem śruby znajdują się kulki, które tocząc się przekazują obciążenie;

- wyróżniają się wysoką sprawnością i trwałością oraz niskim współczynnikiem tarcia (powoduje to mniejsze zużycie elementów), ponieważ występuje w nich styk toczny;

- wytwarzają mniej ciepła, dzięki czemu utrzymują niższą temperaturę pracy (wytrzymują duże prędkości przy dużym okresie czasu pracy);

  • toczne wałeczkowe:

- obciążenie przekazywane jest za pomocą wałeczków;

- przenoszą obciążenia udarowe;

- wyróżniają się dużą nośnością i trwałością w stosunku do śrub kulkowych

- mogą pracować z dużym przyśpieszeniem i znaczącymi prędkościami;

- odporne na zanieczyszczenia;

- gwarantują sztywność, powtarzalność i dokładność pozycjonowania dzięki małemu skokowi gwintu;

- dostępne w dwóch konstrukcjach: śruby wałeczkowe z obiegiem wałeczków i rowkowanymi wałeczkami lub śruby wałeczkowe planetarne z nagwintowanymi wałeczkami;

- z uwagi na dokładność wykonania, wyróżniamy śruby toczne wałeczkowe: szlifowane, rolowane, wiórkowane;

- wały śrub tocznych wałeczkowych dzielą się na:

  • ze standardowymi czopami obronionymi maszynowo,

  • z gwintem na całej długości,

  • z końcami obrobionymi maszynowo do średnicy rdzenia,

  • z końcami obrobionymi maszynowo do średnicy poniżej warstwy hartowanej,

  • wykonane zgodnie z projektem klienta.

Czopy wałów odpowiadają uniwersalnym oprawom łożyskowym stojącym i kołnierzowym.

Siłowniki liniowe (elektromechaniczne):

Zwiń

Siłowniki liniowe (elektromechaniczne):

  • zbudowane są ze śruby tocznej, która jest napędzana przez sprzęgło zasilane silnikiem elektrycznym, dzięki czemu śruba zmienia ruch obrotowy w prostoliniowy;

  • dla dobrania odpowiedniego siłownika niezbędna jest wiedza na temat maksymalnych parametrów:

- siły ciągnącej i pchającej;

- prędkości bez obciążenia;

- prędkości przy maksymalnym obciążeniu;

- napięcia zasilającego;

- skoku.

Kolumny teleskopowe:

  • w przypadku, kiedy siła nie działa wzdłuż osi, niezbędne jest zastosowanie kolumn teleskopowych z profili aluminiowych, wysuwanych i cofanych przy użyciu zintegrowanego siłownika liniowego

  • przy ciągnieniu, jak i pchaniu kolumny same hamują a za pomocą sztywnych profili i wkładów ślizgowych mogą przenosić obciążenia przesunięte względem osi;

  • dodatkową zaletą kolumn jest ich estetyczny wygląd i cicha praca.

Sterowanie siłownikami:

Siłownik napędzany jest silnikiem:

  • prądu stałego (12-48 V DC) - wraz ze wzrostem obciążenia zmniejsza się prędkość liniowa siłownika; jego zaletą jest możliwość zasilania bezprzewodowego z baterii;

  • prądu zmiennego (120-400 V AC) - utrzymują stałą prędkość liniową przy każdym obciążeniu, są odporne na wahania obciążenia.

Do sterowania pracą siłowników służą układy sterowania, które umożliwiają jednoczesne podłączenie kilku siłowników/urządzeń zewnętrznych. Sterowanie odbywa się przy pomocy przełączników nożnych lub ręcznych.